Friday 22 April 2011

MJ Lubuk Puaka Wa'aini


Awal pagi tadi,aku ( penulis ) dan Boy sahabat setiaku sudah awal awal pagi bertenggek di tebing sungai.Trip dirancang memandangkan keadaan air di sungai begitu cantik sekali.Pada mulanya kami mencuba di muka sungai.Tetapi hampir sejam kami mencuba teda respon dari penghuninya.Kami pun berpindah ke lubuk Puaka ( Gelaran yang diberikan oleh si boy ).Sesudah hampir panjang tanganku membaling gewang tergerak di hati ingin mencuba di belakang Container Usang.


Dengan Berbekalkan Gewang kesayangan Rapala Jenis Shad Rap Shallow Runner 7cm 1st Castku bersambut.Pada mulanya ikan mengikut sahaja tetapi apabila di pertengahan air si ikan mula menggila.Nasib baik juga Drag Shimano Chronarch ini telah di ubah suai oleh Bro Ridwan,memang bagus drag seperti ini kerana ia begitu smooth bila menentang ikan sekuat ini.Beberapa pecutannya menuju kesarang dapatku patahkn ceeewaaaahhhh..dan juga beberapa kali ku menghelanya ketebing tetapi masih juga memecut kesana kemari..Mungkin tekejut melihat kekiutan senyumanku hahahahahahahah uuweeeekkkkkkk!!!..




Akhirnya MJ besize Mama di grip dengan selamat.yeeehooooooo!!!!!Inilah Rekod 2011 ku.Gandingan Major Craft Basspara 10-16lbs+Shimano Chronach 100BSV+Varivas Avani 23lbs+Berkley Vanish 20lbs+Rapala Shad Rap Shallow Runner Bleeding Copper Flash 7cm = MJ 2.2 lbs heheheh..


Cukup cantik kaler MJ kali ini..Tetapi ketika hendak bergambar dengannya MJ ini sempat tekirit dan habis semua tahinya terkena baju n seluarku..Rupanya tahi MJ ni berbau mcm tahi burung..waddduuuuuuuuuuuuuuu untung..


Boy juga sama handalnya apa tidaknya sekejap sahaja MJ ini terpelanting kedarat dikerjakannya..Rakussss dan dayus lelaki ini wakakakaak..MJ table size ni joo..Set digunakan juga mantap.. Abu Garcia Veritas 8-17lbs+Penn Sargus 2000+Strend braid 14lbs+Berkley Vanish 20lbs+Sure Catch Gobimaru 9cm.


Aksi Along Di lubuk berasingan.. Baby kerapu ditipunya dengan Storm Thunder Crank Gold.Semuanya Set Baru..mantap eh...


Ni Sean Guru Si along..Dia juga ndak mau kalah..lagi power sebab ia dpt Ikan Kalakidsssss.. aka GT


Ehhhhh sapa lagi mandi ni???owhh mungkin ambil berkat di awal pagi heheh..Ada lagi cerita tapi kalau ada hasil la..Doakanlah geng geng kami mendapat hasil pada trip seterusnya aminnnn...

1 comment: